Klik itu best!

Selasa, 20 April 2010

MIMPI KITA SERUPA


Aku suka baca novel nih time form 4 dulu.Novel ni aku baca berulang-kali sampai naik hafal jalan cerita dia.Sepasang kembar Syafiq dan Fawwaz dan Yang Hasmira menjadi watak utama story nih.Mereka sama sama bersekolah tetapi ter[isah ketika memasuki alam sekolah menengah.Fawwaz dan Hasmira saling menyanyangi dan timbul rasa cinta antara mereka,tetapi Fawwaz terlambat sedikit untuk meluahkanya,sebaliknya Syafiq yang terlebih dahulu mengungkapkan rasa cintanya pada Hasmira. Hasmira memilih untuk berkahwin dengan Syafiq.Aku pun pelik nape Hasmira pilih Syafiq.Mungkin Syafiq lebih bersifat matang berbanding Fawwaz( tu kene tanya dia ler).Sekarang,aku tak dapat bayangkan macamana Fawwaz mampu menempuh hidup yang mendatang dengan menerima orang yang pernah dia cintai sebagai kakak ipar dia sendiri.Dia tidak dibenarkan berjumpa dengan Hasmira oleh Syafiq,tetapi hubungan dia dan Syafiq masih baik.Hidup Fawwaz begitu suram kerana Hasmira adalah sumber inspirasi bagi dirinya untuk berkarya ( Fawwaz merupakan pensyarah dan penggiat teater).Dia dah takder idea untuk berkarya.Then,Syafiq dan Hasmira mendapat baby boys.Syafiq nekad memberikan nama anaknya 'Fawwaz' kerana dia tahu apa yang tersirat disebalik hubungan isterinya dan adiknya sebelum ini.Alasanya supaya Hasmira boleh menyebut nama Fawwaz pada bila bila masa.Si kecil Fawwaz rapat dengan Fawwaz dan memanggilnya papa.Namun,Fawaaz tidak pernah bersua muka dengan Hasmira.Ditakdirkan hidup syafiq tak lama..Selepas tamat edah,cinta antara fawwaz dan hasmira mekar berbunga kembali.Akhirnya mereka bersatu kembalai setelah berbelas tahun terputus hubungan dan tidak pernah bersua muka walaupun mereka dalam sebuah keluarga.Cukup tersentuh hati aku membaca novel ni.(takderlah sampai nangis ye,tolong skitt).Aku tak dapat bayangkan kalau aku berada di tempat fawwaz tuh..Time diaorang bersatu kembali tuh membuktikan kata kata 'Kalau ada jodoh tak kemana'... Sebuah novel yang best...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...